Tuesday, February 15, 2011

gonna miss ya !!


Ronaldo adalah salah seorang pemain yang hampir sempurna dari segala aspek. Beliau merupakan mimpi ngeri buat pertahanan dan penjaga gol pasukan lawan. Kelincahan, kepantasan, teknik yang memukau serta penyudah yang berbisa adalah ramuan utama salah seorang lagenda bola sepak dunia ini.

Menjaringkan 420 gol dalam 620 penampilan sepanjang karier profesionalnya membuktikan beliau seorang penyerang yang sukar ditandingi oleh pemain lain pada waktu ini. Persaraan beliau amat dirasai oleh peminat bola sepak sedunia tambahan lagi lagenda ini tetap memegang rekod penjaring terbanyak sepanjang kejohanan Piala Dunia dengan 15 gol.

Kehadiran ronaldo pada sekitar pertengahan 90an benar-benar membawa satu fenomena besar di arena bola sepak antarabangsa. sentuhan emasnya, skil individu yang tinggi, dan kekuatan fizikalnya amat digeruni lawan. walaupun digelumangi dengan kecederaan sepanjang karier beliau, ronaldo berjaya kembali menggegar setiap kali pulih dari kecedaraan. contoh yang paling tepat adalah pada piala dunia tahun 2002. Penghujung karier yang mengecewakan tetap tidak dapat memadam kehebatan beliau di zaman kemuncaknya...

Tiada apa sangat yang perlu dibincangkan sebenarnya..lumrah setiap pemain bola sepak. Cuma apa yang disumbangkannya akan disemat di dalam hati setiap pencinta bola sepak.

Rekod dia kat World Cup akan mengambil masa yang agak lama untuk di atasi..

:')

For more info..click DISINI


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...